Jednostki organizacyjne i spółki gminne

wydatki na administrację
publiczną w 2023 r.

18 278 380

+20,97%

do roku 2022

Urząd Gminy Suchy Las

Dokumenty regulujące pracę Gminy i Urzędu

Statut gminy Suchy Las

Statut został przyjęty uchwałą nr XLIX/568/18 Rady Gminy Suchy Las z dnia 18 października 2018 r. z późn. zm. W 2022 r. ogłoszono tekst jednolity Statutu przyjęty uchwałą nr XLV/522/22 Rady Gminy Suchy Las z dnia 28 kwietnia 2022 r. 

W 2023 r. nie dokonano zmian w statucie Gminy Suchy Las. 

regulamin organizacyjny urzędu Gminy

Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Suchy Las przyjęty Zarządzeniem Nr 50/2015 Wójta Gminy Suchy Las z dnia 31 marca 2015 r. z późn. zm.


W 2023 r.  dokonano zmian w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy Suchy Las:

Zatrudnienie w Urzędzie Gminy Suchy Las w 2023 r.


Na koniec 2023 r. w Urzędzie Gminy Suchy Las zatrudniano 102 pracowników, w tym 92% pracowników zatrudnionych było w pełnym wymiarze czasu pracy. W stosunku do stanu na koniec 2022 r. zatrudnienie zwiększyło się o 1 pracownika. Zatrudniono 13 pracowników, zaś 12 osób przestało być pracownikami Urzędu Gminy.

urząd w liczbach

22 440

dokumentów, które wpłynęły do Urzędu w 2023 r.

4 149

dokumentów elektronicznych, które wpłynęły do  Urzędu 

34 157

dokumentów wysłanych z Urzędu w 2023 r.

 

1 114

dokumentów wysłanych 

elektronicznie  z Urzędu 

958

liczba umów wpisanych do Centralnego Rejestru Umów w 2023 r.

Ponadto, w poszczególnych komórkach organizacyjnych Urzędu Gminy Suchy Las wydanych zostało 12.639 decyzji. Największy udział w tej liczbie miały: Wydział Podatków i Opłat Lokalnych (11.542),  Referat Komunalny (405) oraz Wydział Nieruchomości i Planowania Przestrzennego (246).

W Urzędzie przygotowane zostały też 1.334 postanowienia i tu przodował Wydział Podatków i Opłat Lokalnych (996).

Wydano też 1.222 zaświadczenia - najwięcej sporządził Referat Informacji Przestrzennej i Architektury (675).

Z kolei Wydział Organizacyjny przekazał ich  372, a do innych, ważnych działań tej komórki na rzecz mieszkańców gminy zaliczyć można między innymi: 2.251 wydanych dowodów osobistych, 188 unieważnień dowodu osobistego, 823 zameldowań, wymeldowań bądź zgłoszeń wyjazdu na pobyt stały lub czasowy, 279 usunięte niezgodności, 88 nadanych bądź zmienionych numerów PESEL, udostępnianie danych z rejestru mieszkańców (RM) oraz rejestru zamieszkania cudzoziemców (RZC) 

oraz Udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistym (303). Dodatkowo wydano 1.883 odpisów aktów stanu cywilnego (skróconych, zupełnych, na drukach  wielojęzycznych).


Ponadto w Urzędzie wygenerowano 287 upoważnień, 75 pełnomocnictw.


Jednostki organizacyjne gminy

PRZEDSZKOLE „LEŚNYCH LUDKÓW”


Suchy Las, ul. Promienista 33 


Dyrektor: Agnieszka Michalak do 31.08.2023 r.; Karolina Szaroleta - p.o. Dyrektora od 1.09.2023 r.

Zatrudnienie w 2023 r.: 39 pracowników

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. JANA PAWŁA II


Suchy Las, ul. Poziomkowa 11


Dyrektor: Jarosław Krajewski

Zatrudnienie w 2023 r.: 102 pracowników

SZKOŁA PODSTAWOWA nr 1 IM. WOJCIECHA BOGUSŁAWSKIEGO


Suchy Las, ul. Szkolna 15


Dyrektor: Maria Antas

Zatrudnienie w 2023 r.: 76 pracowników

Zespół Szkół im. o. Mariana Żelazka w Chludowie


Chludowo, ul. Szkolna 3


Dyrektor: Krzysztof Antkowiak

Zatrudnienie w 2023 r.: 82 pracowników

ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. 7 PUŁKU STRZELCÓW KONNYCH w Biedrusku


Biedrusko, ul. Wojskowa 5


Dyrektor: Marzena Szymańska

Zatrudnienie w 2023 r.: 81 pracowników

OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ


Suchy Las, ul. Wojciecha Bogusławskiego 17


Dyrektor: Sylwia Malendowska

Zatrudnienie w 2023 r.: 15 pracowników

Centrum Usług Wspólnych


Suchy Las, ul. Obornicka 117


Dyrektor: Agnieszka Nieużyła

Zatrudnienie w 2023 r.: 10 pracowników

CENTRUM KULTURY I BIBLIOTEKA PUBLICZNA 


Suchy Las, ul. Szkolna 16


Dyrektor: Andrzej Ogórkiewicz

Zatrudnienie w 2023 r.: 23 pracowników

GMINNY OŚRODEK SPORTU


Suchy Las, ul. Szkolna 20


Dyrektor: Katarzyna Kustoń

Zatrudnienie w 2023 r.: 53 pracowników

straż gminna


Złotniki, ul. Dworcowa 2


Komendant: Marek Dłużewski do 31.12.2023 r.; od 5.02.2024 r. funkcję

Komendanta objął Rafał Makarewicz;

Zatrudnienie w 2023 r: 11 pracowników

Ochotnicza Straż Pożarna Suchy Las


Suchy Las, ul. Bogusławskiego 8


Prezes: Emil Kubacki

Naczelnik: Jordan Cisowski

Ochotnicza Straż Pożarna Golęczewo


Golęczewo, ul. Jesionowa 3


Prezes: Piotr Nieużyła

Naczelnik: Wojciech Ancuta

Ochotnicza Straż Pożarna Chludowo


Chludowo, ul. Obornicka 5


Prezes: Jerzy Świerkowski 

Naczelnik: Jarosław Sznajder

Ochotnicza Straż Pożarna Zielątkowo


Zielątkowo, ul. Wspólna 7


Prezes: Bartłomiej Janiszewski 

Naczelnik: Marcin Kozłowski 

spółki Z udziałem Gminy 

Udział Gminy Suchy Las w spółkach prawa handlowego

ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ SUCHY LAS SP. Z O.O.

Siedziba spółki: Suchy Las, ul. Obornicka 149

Prezes Zarządu: Mikołaj Świerkowski 

Zatrudnienie w 2023 r.: 52 pracowników

Spółka powstała 27.12.2001 r. i jest następcą prawnym po zlikwidowanym zakładzie budżetowym Zakładzie Komunikacji Publicznej i Gospodarki Komunalnej, który powstał w 1991 r., a komunalną działalność rozpoczął 1.01.1992 r.


Organami spółki są:


Podstawowa działalność Spółki to:


Poza wymienionymi głównymi zakresami działalności, Spółka realizuje wiele innych prac na zlecenie Gminy, jak i również podmiotów zewnętrznych w miarę możliwości kadrowych.


Z działalności w 2023 r. 

Spółka wygenerowała zysk netto o wartości 891.889,66 zł (dane wstępne, które mogą ulec niewielkiej zmianie). Jest to znaczna poprawa w odniesieniu do wyniku za rok 2022, którym była strata netto o wartości 276.253,22 zł. Na pozytywną sytuację finansową wpływ miała zwiększona sprzedaż, zmniejszenie stawki na ITPOK za zagospodarowanie zmieszanych odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości NIEZAMIESZKAŁYCH (głównie firm) oraz zwiększona ilość zrealizowanych zleceń. 


Spółka systematycznie uzupełnia sprzęt i urządzenia potrzebne do realizacji zadań. 

W 2023 r. zakupiono m.in.:

- wiatę stalową PSZOK,

- nawierzchnię placu dla samochodów ciężarowych na terenie bazy ZGK w Chludowie,

- kontenery pod zabudowę hakową do odpadów komunalnych,

- samochód służbowy z oświetleniem ostrzegawczym do utrzymania dróg,

- nowy ciągnik rolniczy z pługiem odśnieżnym do zimowego i letniego utrzymania dróg,

- używaną piaskarkę do ww. zakupionego ciągnika,

- system alarmowy na Stacji Uzdatniania Wody w Chludowie,

- kocioł gazowy w budynkach socjalnych ZGK w Złotnikach.


Więcej na temat działalności spółki przedstawiono w zakładce Infrastruktura oraz Ochrona środowiska.

ZAKŁAD KOMUNIKACJI PUBLICZNEJ SUCHY LAS SP. Z O.O.

Siedziba spółki: Chludowo, ul. Tysiąclecia 8

Prezes Zarządu: Edward Miśko

Zatrudnienie w 2023 r.: 66 pracowników

Zakład Komunikacji Publicznej Suchy Las Sp. z o. o. powstał w wyniku zawarcia umowy (akt założycielski) sporządzonej w dniu 27.12.2001 r. w formie aktu notarialnego, Rep. A nr 7932/2001 w Kancelarii Notarialnej Adam Kosiba w Poznaniu. Spółka została zawiązana na czas nieokreślony.


Organami spółki są:


W 2023 r. Spółka wykonywała usługi przewozowe autobusowe (PKD 4931Z) na terenie Gminy Suchy Las i Miasta Poznania na podstawie umowy zawartej w dniu 27 lutego 2017 r. w oparciu o przepisy ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym oraz rozporządzenia (WE) nr 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2017 r. dotyczącego usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego. Dodatkowo Spółka świadczy na rzecz Gminy Suchy Las usługi przewozu dzieci do placówek oświatowych na terenie gminy Suchy Las wraz ze sprawowaniem opieki oraz przewozu dzieci niepełnosprawnych do placówek oświatowych poza teren gminy Suchy Las wraz ze sprawowaniem opieki.


Głównym kontrahentem Spółki jest Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu (przychody w 2023 r. wyniosły prawie 89% obrotu), natomiast w zakresie zobowiązań głównym kontrahentem jest przedsiębiorstwo ORLEN Paliwa Sp. z o.o. Przychody ze sprzedaży osiągnięte przez Spółkę na koniec 2023 r. ukształtowały się na poziomie 13.345.382,48 zł.


Zysk netto na koniec roku obrotowego wyniósł 1.054 149,78 zł, z którego Spółka planuje pokryć straty z lat ubiegłych, tj. 783.389,99 zł, a pozostałą część w kwocie 270.759,79 zł przeznaczyć na kapitał zapasowy. Jest to pierwszy od kilku lat tak dobry wynik Spółki. Na plus zadziałał spadek ceny paliwa, gdzie średnio wynosiła 4,95 zł. za litr. Dla porównania w roku 2022 cena ta była 0 1,27 zł wyższa. Na samym koszcie paliwa firma zyskała ponad 530 tys. zł.

W ramach zadań realizowanych na rzecz Urzędu Gminy Suchy Las w 2023 r. zamówiono 6 pojazdów do przewozu dzieci do szkół, w tym 5 do przewozu dzieci niepełnosprawnych. Dwa pojazdy zostały już kupione w roku 2023, natomiast kolejne 4 zostaną dostarczone w 2024 r.


Spółka, jak i Gmina oraz ZTM Poznań wykazują wolę kontynuowania współpracy w zakresie modelu organizacji publicznego transportu zbiorowego w aglomeracji poznańskiej, przy zmienionych względem dotychczasowych, podstawach prawnych tj. opierając się o zapisy art. 214 ust. 1 pkt. 13) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych. Dlatego też w roku 2023 r. dokonano zmiany umowy aktu założycielskiego. W dniu 22 grudnia 2023 r. podpisano nową umowę (ZTM.EZ.3313.28.2023) z Zarządem Transportu Miejskiego w Poznaniu.


Więcej na temat działalności spółki przedstawiono w zakładce Infrastruktura.

GCI Sp. z o.o.

Siedziba spółki: Suchy Las, ul. Obornicka 149

Prezes Zarządu: Tomasz Sosnowski 

Zatrudnienie w 2023 r.: 7 pracowników

Spółka została zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000320193.

 

Rodzaj przeważającej działalności wg Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD 2007) to:

61.10.Z - Działalność w zakresie telekomunikacji przewodowej


Od 18.08.2011 r. Spółka posiada również status operatora telekomunikacyjnego i jest zarejestrowana pod numerem 9.672 w rejestrze przedsiębiorców telekomunikacyjnych.


Organami spółki są:


Głównym odbiorcą świadczonych usług są mieszkańcy Gminy Suchy Las oraz Gmina Suchy Las wraz ze wszystkimi jednostkami podległymi. Kolejny rok w zdecydowanie większym stopniu odznaczył się wzrostem przychodów z działalności telekomunikacyjnej, co w dłuższej perspektywie czasu doprowadzi do zdywersyfikowania struktury przychodów o środki od klientów indywidualnych i biznesowych. Spółka systematycznie buduje swoją silną pozycję operatora telekomunikacyjnego stawiając na rozwój i sprzedaż usług telekomunikacyjnych.


W roku 2023 Spółka wzorem lat ubiegłych skupiła się na inwestycjach w zakresie świadczenia usług marki IPGO, której właścicielem jest GCI, jak również na wykorzystaniu potencjału sieci teletechnicznej.

GCI w 2023 r. prowadziła realizację następujących inwestycji:


W 2023 r. Spółka wybudowała nowych 213 przyłączy co przekłada się na ogólny wynik wszystkich przyłączy na terenie gminy w ilości 1 879 gospodarstwa domowe korzystające z usług operatora działającego pod marką IPGO.


W Spółce systematycznie rosną przychody ze sprzedaży usług telekomunikacyjnych. Po raz kolejny pomimo niesprzyjającej sytuacji gospodarczej odnotowano wzrost o ponad 11% w stosunku do roku wcześniejszego.


Więcej na temat działalności spółki przedstawiono w zakładce Infrastruktura.

LOKALNA AGENCJA ROZWOJU GOSPODARCZEGO 

GMINY SUCHY LAS SP. Z O.O.

Siedziba spółki: Suchy Las, ul. Obornicka 117

Prezes Zarządu:  Gerard Masłowski

Zatrudnienie w 2023 r.: 1 pracownik

Lokalna Agencja Rozwoju Gospodarczego Gminy Suchy Las Sp. z o.o. została powołana przez Gminę Suchy Las w dniu 04 kwietnia 2011 r. 


Organami spółki są:



Celem działalności Spółki jest:


Oprócz Gminy Suchy Las, odbiorcami usług Spółki są  przedsiębiorcy z terenu Gminy Suchy Las, a także podmioty zewnętrzne prowadzące lub zamierzające prowadzić działalność gospodarczą w Gminie.


Zarządzanie inwestycjami Gminy Suchy Las



W 2023 r. Spółka kontynuowała realizację następujących zadań inwestycyjnych:


Promocja Gospodarcza Gminy Suchy Las


Zgodnie z powierzeniem  Spółce przez Gminę Suchy Las zadania pn.: ”Promocja Gospodarcza Gminy Suchy Las”, w roku 2023 podejmowane były  różnego rodzaju działania zmierzające do realizacji zadań objętych zakresem w/w wskazania:


WIRTUALNE BIURO LARG OFFICE

Larg Office  to oprócz akcji  Promocyjno-Leasingowej kolejny zakres działalności Spółki. Wirtualne Biuro zaczęło działalność w czerwcu 2013 r. i w dalszym ciągu spotyka się z dużym zainteresowaniem firm i spółek. Na dzień 31.12.2023 r. zawarte były aktywne umowy z 99 podmiotami w LARG Office.


PUNKT KONSULTACYJNO-DORADCZY

Lokalna Agencja Rozwoju Gospodarczego Gminy Suchy Las sp. z o.o.  wraz z firmą Consulting Coaching Business prowadzi  punkt konsultacyjno-doradczy dla mikro, małych  i średnich  przedsiębiorstw   z terenu gminy Suchy Las (firma  CCB  działa na rynku od  11 lat, w tym również jako Konsultant Krajowego Systemu Usług) na rynku biznesowym.    


Usługa dotyczy pomocy w uzyskaniu lokalnym firmom  zewnętrznego wsparcia finansowego takiego jak:


Klient Spółki od początku do końca prowadzony jest przez proces aplikowania o środki zewnętrzne, a także w okresie późniejszym, w tym w zakresie:  


Należy podkreślić, że usługi doradczo-konsultacyjne dla mieszkańców gminy Suchy Las prowadzących działalność lub zamierzających ją rozpocząć są bezpłatne.

AQUANET S.A. 

Siedziba spółki: Poznań, ul. Dolna Wilda 126

Prezes Zarządu: Paweł Chudziński

Wiceprezesi Zarządu: Anna Graczyk, Michał Fornal*, Marek Borkowski

Zatrudnienie w 2023 r.: 868 pracowników


*do 26 stycznia 2023 r.

Aquanet S.A. jest spółką prawa handlowego z większościowym udziałem jednostek samorządu terytorialnego, działającą w formie spółki akcyjnej. Gmina Suchy Las posiada akcje w Aquanet S.A. w wysokości 2,2820% kapitału zakładowego.


Spółka powstała w skutek przekształcenia Aquanet Sp. z o.o. w spółkę akcyjną. W obecnej formie spółka jest zarejestrowana od 25.05.2005 r.


Organami spółki są:


Spółka działa zgodnie z ustawą z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków, ustawą z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne, ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz innymi ustawami i przepisami wykonawczymi. Do najważniejszych obszarów działalności spółki należą: pobór, uzdatnianie i dostarczanie wody oraz odprowadzanie i oczyszczanie ścieków.


Spółka realizuje na podstawie posiadanych zezwoleń:


Na dzień 31.12.2023 r. Aquanet S.A. posiadała 21 akcjonariuszy, w tym 10 miast i gmin oraz 11 osób fizycznych. Łączne przychody Spółki wyniosły 666.786.899,49 zł, co oznacza wzrost o 5,33% w porównaniu do roku 2022. Suma kosztów poniesionych przez Aquanet S.A. w roku 2023 wyniosła 660.417.388,90 zł i tym samym wzrosła o 5,49% w stosunku do 2022 r. Spółka w roku obrotowym 2023 r. wypracowała zysk netto w wysokości 5.763.983,59 zł, który w całości został przeznaczony na kapitał zapasowy



Więcej na temat działalności Spółki przedstawiono w zakładce Infrastruktura.