Jednostki organizacyjne i spółki gminne
wydatki na administrację
publiczną w 2023 r.
publiczną w 2023 r.
18 278 380 zł
+20,97%
do roku 2022
Urząd Gminy Suchy Las
Dokumenty regulujące pracę Gminy i Urzędu
Statut gminy Suchy Las
Statut został przyjęty uchwałą nr XLIX/568/18 Rady Gminy Suchy Las z dnia 18 października 2018 r. z późn. zm. W 2022 r. ogłoszono tekst jednolity Statutu przyjęty uchwałą nr XLV/522/22 Rady Gminy Suchy Las z dnia 28 kwietnia 2022 r.
W 2023 r. nie dokonano zmian w statucie Gminy Suchy Las.
regulamin organizacyjny urzędu Gminy
Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Suchy Las przyjęty Zarządzeniem Nr 50/2015 Wójta Gminy Suchy Las z dnia 31 marca 2015 r. z późn. zm.
W 2023 r. dokonano zmian w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy Suchy Las:
zarządzeniem Wójta Nr 48/2023 z dnia 28 marca 2023 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego,
zarządzeniem Wójta Nr 89/2023 z dnia 29 maja 2023 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego,
zarządzeniem Wójta Nr 150/2023 z dnia 31 sierpnia 2023 r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego.
Zatrudnienie w Urzędzie Gminy Suchy Las w 2023 r.
Na koniec 2023 r. w Urzędzie Gminy Suchy Las zatrudniano 102 pracowników, w tym 92% pracowników zatrudnionych było w pełnym wymiarze czasu pracy. W stosunku do stanu na koniec 2022 r. zatrudnienie zwiększyło się o 1 pracownika. Zatrudniono 13 pracowników, zaś 12 osób przestało być pracownikami Urzędu Gminy.
urząd w liczbach
22 440
dokumentów, które wpłynęły do Urzędu w 2023 r.
4 149
dokumentów elektronicznych, które wpłynęły do Urzędu
34 157
dokumentów wysłanych z Urzędu w 2023 r.
1 114
dokumentów wysłanych
elektronicznie z Urzędu
958
liczba umów wpisanych do Centralnego Rejestru Umów w 2023 r.
Ponadto, w poszczególnych komórkach organizacyjnych Urzędu Gminy Suchy Las wydanych zostało 12.639 decyzji. Największy udział w tej liczbie miały: Wydział Podatków i Opłat Lokalnych (11.542), Referat Komunalny (405) oraz Wydział Nieruchomości i Planowania Przestrzennego (246).
W Urzędzie przygotowane zostały też 1.334 postanowienia i tu przodował Wydział Podatków i Opłat Lokalnych (996).
Wydano też 1.222 zaświadczenia - najwięcej sporządził Referat Informacji Przestrzennej i Architektury (675).
Z kolei Wydział Organizacyjny przekazał ich 372, a do innych, ważnych działań tej komórki na rzecz mieszkańców gminy zaliczyć można między innymi: 2.251 wydanych dowodów osobistych, 188 unieważnień dowodu osobistego, 823 zameldowań, wymeldowań bądź zgłoszeń wyjazdu na pobyt stały lub czasowy, 279 usunięte niezgodności, 88 nadanych bądź zmienionych numerów PESEL, udostępnianie danych z rejestru mieszkańców (RM) oraz rejestru zamieszkania cudzoziemców (RZC)
oraz Udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistym (303). Dodatkowo wydano 1.883 odpisów aktów stanu cywilnego (skróconych, zupełnych, na drukach wielojęzycznych).
Ponadto w Urzędzie wygenerowano 287 upoważnień, 75 pełnomocnictw.
Jednostki organizacyjne gminy
PRZEDSZKOLE „LEŚNYCH LUDKÓW”
Suchy Las, ul. Promienista 33
Dyrektor: Agnieszka Michalak do 31.08.2023 r.; Karolina Szaroleta - p.o. Dyrektora od 1.09.2023 r.
Zatrudnienie w 2023 r.: 39 pracowników
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. JANA PAWŁA II
Suchy Las, ul. Poziomkowa 11
Dyrektor: Jarosław Krajewski
Zatrudnienie w 2023 r.: 102 pracowników
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 1 IM. WOJCIECHA BOGUSŁAWSKIEGO
Suchy Las, ul. Szkolna 15
Dyrektor: Maria Antas
Zatrudnienie w 2023 r.: 76 pracowników
Zespół Szkół im. o. Mariana Żelazka w Chludowie
Chludowo, ul. Szkolna 3
Dyrektor: Krzysztof Antkowiak
Zatrudnienie w 2023 r.: 82 pracowników
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. 7 PUŁKU STRZELCÓW KONNYCH w Biedrusku
Biedrusko, ul. Wojskowa 5
Dyrektor: Marzena Szymańska
Zatrudnienie w 2023 r.: 81 pracowników
OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
Suchy Las, ul. Wojciecha Bogusławskiego 17
Dyrektor: Sylwia Malendowska
Zatrudnienie w 2023 r.: 15 pracowników
Centrum Usług Wspólnych
Suchy Las, ul. Obornicka 117
Dyrektor: Agnieszka Nieużyła
Zatrudnienie w 2023 r.: 10 pracowników
CENTRUM KULTURY I BIBLIOTEKA PUBLICZNA
Suchy Las, ul. Szkolna 16
Dyrektor: Andrzej Ogórkiewicz
Zatrudnienie w 2023 r.: 23 pracowników
GMINNY OŚRODEK SPORTU
Suchy Las, ul. Szkolna 20
Dyrektor: Katarzyna Kustoń
Zatrudnienie w 2023 r.: 53 pracowników
straż gminna
Złotniki, ul. Dworcowa 2
Komendant: Marek Dłużewski do 31.12.2023 r.; od 5.02.2024 r. funkcję
Komendanta objął Rafał Makarewicz;
Zatrudnienie w 2023 r: 11 pracowników
Ochotnicza Straż Pożarna Suchy Las
Suchy Las, ul. Bogusławskiego 8
Prezes: Emil Kubacki
Naczelnik: Jordan Cisowski
Ochotnicza Straż Pożarna Golęczewo
Golęczewo, ul. Jesionowa 3
Prezes: Piotr Nieużyła
Naczelnik: Wojciech Ancuta
Ochotnicza Straż Pożarna Chludowo
Chludowo, ul. Obornicka 5
Prezes: Jerzy Świerkowski
Naczelnik: Jarosław Sznajder
Ochotnicza Straż Pożarna Zielątkowo
Zielątkowo, ul. Wspólna 7
Prezes: Bartłomiej Janiszewski
Naczelnik: Marcin Kozłowski
spółki Z udziałem Gminy
Udział Gminy Suchy Las w spółkach prawa handlowego
ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ SUCHY LAS SP. Z O.O.
Siedziba spółki: Suchy Las, ul. Obornicka 149
Prezes Zarządu: Mikołaj Świerkowski
Zatrudnienie w 2023 r.: 52 pracowników
Spółka powstała 27.12.2001 r. i jest następcą prawnym po zlikwidowanym zakładzie budżetowym Zakładzie Komunikacji Publicznej i Gospodarki Komunalnej, który powstał w 1991 r., a komunalną działalność rozpoczął 1.01.1992 r.
Organami spółki są:
Zgromadzenie Wspólników, którego funkcję zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej pełni organ wykonawczy gminy;
Rada Nadzorcza (skład: 3 osoby, kadencja 3 lata);
Zarząd - Prezes Zarządu.
Podstawowa działalność Spółki to:
odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów, w tym prowadzenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych,
letnie i zimowe utrzymanie dróg,
utrzymanie zieleni w przestrzeni publicznej gminy,
utrzymanie i konserwacje placów zabaw i rekreacji,
naprawa oraz budowa dróg gminnych (z płyt betonowych),
produkcja i sprzedaż wody dla wodociągu w Chludowie,
administrowanie zasobami mieszkaniowymi Gminy i Spółki,
budowa chodników i odcinków wodociągów;
usługi świadczone na rzecz AQUANET S.A.,
budowa sieci i przyłączy wodociągowo-kanalizacyjnych.
Poza wymienionymi głównymi zakresami działalności, Spółka realizuje wiele innych prac na zlecenie Gminy, jak i również podmiotów zewnętrznych w miarę możliwości kadrowych.
Z działalności w 2023 r.
Spółka wygenerowała zysk netto o wartości 891.889,66 zł (dane wstępne, które mogą ulec niewielkiej zmianie). Jest to znaczna poprawa w odniesieniu do wyniku za rok 2022, którym była strata netto o wartości 276.253,22 zł. Na pozytywną sytuację finansową wpływ miała zwiększona sprzedaż, zmniejszenie stawki na ITPOK za zagospodarowanie zmieszanych odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości NIEZAMIESZKAŁYCH (głównie firm) oraz zwiększona ilość zrealizowanych zleceń.
Spółka systematycznie uzupełnia sprzęt i urządzenia potrzebne do realizacji zadań.
W 2023 r. zakupiono m.in.:
- wiatę stalową PSZOK,
- nawierzchnię placu dla samochodów ciężarowych na terenie bazy ZGK w Chludowie,
- kontenery pod zabudowę hakową do odpadów komunalnych,
- samochód służbowy z oświetleniem ostrzegawczym do utrzymania dróg,
- nowy ciągnik rolniczy z pługiem odśnieżnym do zimowego i letniego utrzymania dróg,
- używaną piaskarkę do ww. zakupionego ciągnika,
- system alarmowy na Stacji Uzdatniania Wody w Chludowie,
- kocioł gazowy w budynkach socjalnych ZGK w Złotnikach.
Więcej na temat działalności spółki przedstawiono w zakładce Infrastruktura oraz Ochrona środowiska.
ZAKŁAD KOMUNIKACJI PUBLICZNEJ SUCHY LAS SP. Z O.O.
Siedziba spółki: Chludowo, ul. Tysiąclecia 8
Prezes Zarządu: Edward Miśko
Zatrudnienie w 2023 r.: 66 pracowników
Zakład Komunikacji Publicznej Suchy Las Sp. z o. o. powstał w wyniku zawarcia umowy (akt założycielski) sporządzonej w dniu 27.12.2001 r. w formie aktu notarialnego, Rep. A nr 7932/2001 w Kancelarii Notarialnej Adam Kosiba w Poznaniu. Spółka została zawiązana na czas nieokreślony.
Organami spółki są:
Zgromadzenie Wspólników, którego funkcję zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej pełni organ wykonawczy gminy,
Rada Nadzorcza (skład: 3 osoby, kadencja 3 lata),
Zarząd - Prezes Zarządu.
W 2023 r. Spółka wykonywała usługi przewozowe autobusowe (PKD 4931Z) na terenie Gminy Suchy Las i Miasta Poznania na podstawie umowy zawartej w dniu 27 lutego 2017 r. w oparciu o przepisy ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym oraz rozporządzenia (WE) nr 1370/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2017 r. dotyczącego usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego. Dodatkowo Spółka świadczy na rzecz Gminy Suchy Las usługi przewozu dzieci do placówek oświatowych na terenie gminy Suchy Las wraz ze sprawowaniem opieki oraz przewozu dzieci niepełnosprawnych do placówek oświatowych poza teren gminy Suchy Las wraz ze sprawowaniem opieki.
Głównym kontrahentem Spółki jest Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu (przychody w 2023 r. wyniosły prawie 89% obrotu), natomiast w zakresie zobowiązań głównym kontrahentem jest przedsiębiorstwo ORLEN Paliwa Sp. z o.o. Przychody ze sprzedaży osiągnięte przez Spółkę na koniec 2023 r. ukształtowały się na poziomie 13.345.382,48 zł.
Zysk netto na koniec roku obrotowego wyniósł 1.054 149,78 zł, z którego Spółka planuje pokryć straty z lat ubiegłych, tj. 783.389,99 zł, a pozostałą część w kwocie 270.759,79 zł przeznaczyć na kapitał zapasowy. Jest to pierwszy od kilku lat tak dobry wynik Spółki. Na plus zadziałał spadek ceny paliwa, gdzie średnio wynosiła 4,95 zł. za litr. Dla porównania w roku 2022 cena ta była 0 1,27 zł wyższa. Na samym koszcie paliwa firma zyskała ponad 530 tys. zł.
W ramach zadań realizowanych na rzecz Urzędu Gminy Suchy Las w 2023 r. zamówiono 6 pojazdów do przewozu dzieci do szkół, w tym 5 do przewozu dzieci niepełnosprawnych. Dwa pojazdy zostały już kupione w roku 2023, natomiast kolejne 4 zostaną dostarczone w 2024 r.
Spółka, jak i Gmina oraz ZTM Poznań wykazują wolę kontynuowania współpracy w zakresie modelu organizacji publicznego transportu zbiorowego w aglomeracji poznańskiej, przy zmienionych względem dotychczasowych, podstawach prawnych tj. opierając się o zapisy art. 214 ust. 1 pkt. 13) ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych. Dlatego też w roku 2023 r. dokonano zmiany umowy aktu założycielskiego. W dniu 22 grudnia 2023 r. podpisano nową umowę (ZTM.EZ.3313.28.2023) z Zarządem Transportu Miejskiego w Poznaniu.
Więcej na temat działalności spółki przedstawiono w zakładce Infrastruktura.
GCI Sp. z o.o.
Siedziba spółki: Suchy Las, ul. Obornicka 149
Prezes Zarządu: Tomasz Sosnowski
Zatrudnienie w 2023 r.: 7 pracowników
Spółka została zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000320193.
Rodzaj przeważającej działalności wg Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD 2007) to:
61.10.Z - Działalność w zakresie telekomunikacji przewodowej
Od 18.08.2011 r. Spółka posiada również status operatora telekomunikacyjnego i jest zarejestrowana pod numerem 9.672 w rejestrze przedsiębiorców telekomunikacyjnych.
Organami spółki są:
Zgromadzenie Wspólników, którego funkcję zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej pełni organ wykonawczy gminy;
Rada Nadzorcza (skład: 3 osoby, kadencja 3 lata);
Zarząd - Prezes Zarządu.
Głównym odbiorcą świadczonych usług są mieszkańcy Gminy Suchy Las oraz Gmina Suchy Las wraz ze wszystkimi jednostkami podległymi. Kolejny rok w zdecydowanie większym stopniu odznaczył się wzrostem przychodów z działalności telekomunikacyjnej, co w dłuższej perspektywie czasu doprowadzi do zdywersyfikowania struktury przychodów o środki od klientów indywidualnych i biznesowych. Spółka systematycznie buduje swoją silną pozycję operatora telekomunikacyjnego stawiając na rozwój i sprzedaż usług telekomunikacyjnych.
W roku 2023 Spółka wzorem lat ubiegłych skupiła się na inwestycjach w zakresie świadczenia usług marki IPGO, której właścicielem jest GCI, jak również na wykorzystaniu potencjału sieci teletechnicznej.
GCI w 2023 r. prowadziła realizację następujących inwestycji:
Budowa sieci teletechnicznej osiedle „Pod Gwiazdami” i wzdłuż ul. Kraterowej,
Wykonanie projektu na potrzeby budowy sieci teletechnicznej wzdłuż ul. Wrzosowej i Jałowcowej w Złotnikach,
Wykonanie projektu na potrzeby budowy sieci teletechnicznej Promienista, Dworcowa, Akacjowa, Jesionowa, Olszowa w Golęczewie,
Rozbudowa systemu monitoringu wizyjnego na terenie gminy Suchy Las - budowa 15 szt. nowych przyłączy na terenie całej gminy,
Modernizacja części aktywnej w serwerowni GCI,
Modernizacja punktu dystrybucji usług Złotniki Muchomorowa/Sowia,
Modernizacja punktu dystrybucji usług ZSCH Chludowo,
Budowa przyłączy światłowodowych na terenie Gminy.
W 2023 r. Spółka wybudowała nowych 213 przyłączy co przekłada się na ogólny wynik wszystkich przyłączy na terenie gminy w ilości 1 879 gospodarstwa domowe korzystające z usług operatora działającego pod marką IPGO.
W Spółce systematycznie rosną przychody ze sprzedaży usług telekomunikacyjnych. Po raz kolejny pomimo niesprzyjającej sytuacji gospodarczej odnotowano wzrost o ponad 11% w stosunku do roku wcześniejszego.
Więcej na temat działalności spółki przedstawiono w zakładce Infrastruktura.
LOKALNA AGENCJA ROZWOJU GOSPODARCZEGO
GMINY SUCHY LAS SP. Z O.O.
Siedziba spółki: Suchy Las, ul. Obornicka 117
Prezes Zarządu: Gerard Masłowski
Zatrudnienie w 2023 r.: 1 pracownik
Lokalna Agencja Rozwoju Gospodarczego Gminy Suchy Las Sp. z o.o. została powołana przez Gminę Suchy Las w dniu 04 kwietnia 2011 r.
Organami spółki są:
Zgromadzenie Wspólników, którego funkcję zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej pełni organ wykonawczy gminy,
Rada Nadzorcza (skład: 3 osoby, kadencja 3 lata);
Zarząd - Prezes Zarządu.
Celem działalności Spółki jest:
świadczenie usług inwestorstwa zastępczego dla wskazanych inwestycji realizowanych przez Gminę Suchy Las,
świadczenie usług reklamowo – promocyjnych związanych m. in. z pozyskiwaniem inwestorów dla Gminy, tworzeniem i rejestracją nowych podmiotów gospodarczych na terenie Gminy,
świadczenie usług w zakresie organizacji spotkań, konferencji, szkoleń oraz punktów konsultacyjnych i doradczych w celu m. in. wspieranie lokalnej aktywności gospodarczej przez ułatwienie dostępu do zewnętrznych form finansowania mikro, małym i średnim przedsiębiorstwom działającym na terenie Gminy Suchy Las
organizacja akcji wśród podmiotów gospodarczych celem promocji stawek podatku od środków transportu, w tym m. in. wypłacanie premii dla towarzystw leasingowych za noworejestrowane środki transportowe w gminie Suchy Las oraz promocję Gminy w zakresie najniższych podatków,
świadczenie usług wirtualnego biura (LARG Office) celem zwiększenia liczby rejestrowanych podmiotów gospodarczych na terenie Gminy;
Oprócz Gminy Suchy Las, odbiorcami usług Spółki są przedsiębiorcy z terenu Gminy Suchy Las, a także podmioty zewnętrzne prowadzące lub zamierzające prowadzić działalność gospodarczą w Gminie.
Zarządzanie inwestycjami Gminy Suchy Las
W 2023 r. Spółka kontynuowała realizację następujących zadań inwestycyjnych:
„Budowa wiaduktu w ciągu ul. Sucholeskiej” oraz zakres dodatkowy pn. „Integracja węzłów na północnej obwodnicy towarowej m. Poznania z miejskim transportem zbiorowym - dokumentacja”,
budowa windy w ZSP Chludowo - dokumentacja projektowa i wykonanie robót budowlanych,
„Suchy Las - Jelonek - Złotniki - ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Obornickiej, odcinek Borówkowa - Pawłowicka” - dokumentacja projektowa,
budowa budynku Urzędu Gminy Suchy Las - dokumentacja projektowa.
Promocja Gospodarcza Gminy Suchy Las
Zgodnie z powierzeniem Spółce przez Gminę Suchy Las zadania pn.: ”Promocja Gospodarcza Gminy Suchy Las”, w roku 2023 podejmowane były różnego rodzaju działania zmierzające do realizacji zadań objętych zakresem w/w wskazania:
w dniach 04-06 kwietnia 2023 r. Spółka reprezentowała Gminę Suchy Las na Międzynarodowych Targach Transportu Spedycji i Logistyki, które odbywały się w Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie. Udział w targach gwarantuje możliwość spotkania w jednym miejscu właścicieli firm transportowych, przewoźników i spedytorów, dzięki czemu mogliśmy promować korzyści płynące z rejestracji pojazdów na terenie gminy Suchy Las, w kontekście niskich podatków od środków transportowych. Odwiedzającym jednocześnie została przedstawiona oferta Wirtualnego Biura Larg Office,
w 2023 r. Spółka zamieściła reklamę Wirtualnego Biura Larg Office w gazetach „Twój Tydzień Wielkopolski”, „Sucholeski Magazyn Mieszkańców Gminy” oraz w „Gazecie Sucholeskiej” (w sumie zamieszczono 5 reklam),
Spółka zawarła stałe umowy o współpracy z Towarzystwami Leasingowymi ING Lease (Polska) – umowa z dnia 18.12.2023 r. oraz Santander Leasing S.A. – umowa z dnia 20.12.2023r. Na mocy przedmiotowych umów w/w Towarzystwa zobowiązały się do podejmowania działań wśród swoich klientów promujących wybór miejsca rejestracji pojazdów za pośrednictwem oddziału w Urzędzie Gminy Suchy Las, w zamian za co wypłacona została przez Spółkę premia z tytułu faktycznie dokonanych i rozliczonych w 2023 r. (potwierdzonych przez Gminę Suchy Las) rejestracji nowych środków transportowych.
WIRTUALNE BIURO LARG OFFICE
Larg Office to oprócz akcji Promocyjno-Leasingowej kolejny zakres działalności Spółki. Wirtualne Biuro zaczęło działalność w czerwcu 2013 r. i w dalszym ciągu spotyka się z dużym zainteresowaniem firm i spółek. Na dzień 31.12.2023 r. zawarte były aktywne umowy z 99 podmiotami w LARG Office.
PUNKT KONSULTACYJNO-DORADCZY
Lokalna Agencja Rozwoju Gospodarczego Gminy Suchy Las sp. z o.o. wraz z firmą Consulting Coaching Business prowadzi punkt konsultacyjno-doradczy dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z terenu gminy Suchy Las (firma CCB działa na rynku od 11 lat, w tym również jako Konsultant Krajowego Systemu Usług) na rynku biznesowym.
Usługa dotyczy pomocy w uzyskaniu lokalnym firmom zewnętrznego wsparcia finansowego takiego jak:
fundusze unijne,
dofinansowanie rządowe,
pożyczki,
kredyty,
granty.
Klient Spółki od początku do końca prowadzony jest przez proces aplikowania o środki zewnętrzne, a także w okresie późniejszym, w tym w zakresie:
przygotowania dokumentów aplikacyjnych do właściwych programów (np.: dotacji z Unii Europejskiej, pożyczki, kredytu, itp.),
doradztwa niezbędnego dla prawidłowej realizacji i rozliczenia umowy zawartej z instytucją.
realizacji biznes planu opisującego biznes, produkt lub usługę oraz sposób wejścia na rynek i finansowanie całego przedsięwzięcia,
sformułowania celu na najbliższy czas i sposobów jego osiągnięcia, w powiązaniu z aktualną sytuacją firmy i rynku oraz prognozami na przyszłość.
Należy podkreślić, że usługi doradczo-konsultacyjne dla mieszkańców gminy Suchy Las prowadzących działalność lub zamierzających ją rozpocząć są bezpłatne.
AQUANET S.A.
Siedziba spółki: Poznań, ul. Dolna Wilda 126
Prezes Zarządu: Paweł Chudziński
Wiceprezesi Zarządu: Anna Graczyk, Michał Fornal*, Marek Borkowski
Zatrudnienie w 2023 r.: 868 pracowników
*do 26 stycznia 2023 r.
Aquanet S.A. jest spółką prawa handlowego z większościowym udziałem jednostek samorządu terytorialnego, działającą w formie spółki akcyjnej. Gmina Suchy Las posiada akcje w Aquanet S.A. w wysokości 2,2820% kapitału zakładowego.
Spółka powstała w skutek przekształcenia Aquanet Sp. z o.o. w spółkę akcyjną. W obecnej formie spółka jest zarejestrowana od 25.05.2005 r.
Organami spółki są:
Walne Zgromadzenie, w skład którego wchodzą wszyscy akcjonariusze;
Rada Nadzorcza (9 członków, 3 lata kadencji);
Zarząd.
Spółka działa zgodnie z ustawą z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków, ustawą z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne, ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz innymi ustawami i przepisami wykonawczymi. Do najważniejszych obszarów działalności spółki należą: pobór, uzdatnianie i dostarczanie wody oraz odprowadzanie i oczyszczanie ścieków.
Spółka realizuje na podstawie posiadanych zezwoleń:
zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie: Miasta Poznania, Miasta Puszczykowo, Gminy Dopiewo, Gminy Kórnik, Gminy Mosina, Gminy Suchy Las, Miasta Luboń, Gminy Kostrzyn, Gmin Uczestniczących w Związku Międzygminnym "Puszcza Zielonka" z siedzibą w Murowanej Goślinie: Gminy Murowana Goślina, Gminy Swarzędz, Gminy Czerwonak;
zbiorowe zaopatrzenie w wodę na części terenu: Gminy Rokietnica, Gminy Brodnica;
zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie lokalizacji majątku wytworzonego w ramach realizacji projektu inwestycyjnego zrealizowanego przez Związek Międzygminny "Puszcza Zielonka” w Gminie Skoki i Gminie Pobiedziska.
Na dzień 31.12.2023 r. Aquanet S.A. posiadała 21 akcjonariuszy, w tym 10 miast i gmin oraz 11 osób fizycznych. Łączne przychody Spółki wyniosły 666.786.899,49 zł, co oznacza wzrost o 5,33% w porównaniu do roku 2022. Suma kosztów poniesionych przez Aquanet S.A. w roku 2023 wyniosła 660.417.388,90 zł i tym samym wzrosła o 5,49% w stosunku do 2022 r. Spółka w roku obrotowym 2023 r. wypracowała zysk netto w wysokości 5.763.983,59 zł, który w całości został przeznaczony na kapitał zapasowy
Więcej na temat działalności Spółki przedstawiono w zakładce Infrastruktura.